fredag, februari 05, 2010

Sommaren är räddad

Så skön klänningen blev. Jag riktigt längtar till sommaren och stranden när jag håller i klänningen. Däremot såg Fiffiluren tveksam ut när jag höll upp klänningen, men jag tror det blir bra i sommar. Tycker det blev riktigt fräscht med de röda kantningarna. På bilden nedan har jag ännu inte hunnit sy dit knappen eller det lilla vecket i sprundet - det gäller att ta tillvara på dagsljuset vid fotograferingen. Sen har jag kommit på att det smartaste hade ju varit att ha en liten snörning fram i stället för knapp bak, så att Fiffi kan dra av och på klänningen själv. Till en annan gång.

Mönstret kommer från den japanska tidningen Cucito, och är i stl 90. Tyget kommer från Jofotex, och jag tror faktiskt att det finns kvar.

3 kommentarer:

Benglan sa...

Superfräsch! Jag vill också sy sommarklänningar! :)

Katharina sa...

Åh vad söt! En sån skulle man ju vilja ha själv! Är den i strechfrotté?

Fiffiluren sa...

Ja just det, det är stretchfrotte. Det är bara att sy, Katharina :-)