måndag, januari 25, 2010

Tights

Fiffiluren har slutat med blöjor och det går riktigt bra med att gå på toaletten och pottan. Fast det är klart att det händer en och annan olycka. Så vi behövde flera tights. Detta "babuska-tyg" har jag köpt på jofotex för något år sedan, och det har legat i tyghögen sedan dess. Färgerna är lite svåra att kombinera och det är väl en anledning till att det inte kommit till användning tidigare. Men nu behövdes ett par tights och jag ser att det går att kombinera med en vit tröja, eller med något svagt rosa eller kraftigare grönt. så det blev inte så tokigt i alla fall. Fiffiluren är hur som helst nöjd med att ha "blommor och ägg" på sina byxor. :-)



Det skulle vara kul att hitta ett silvrigt tyg att matcha med, för tyget i sig tycker jag är gulligt. Tightsmönstret kommer från ottobre 4/2004 och byxorna är i stl 98.

Samtidigt blev det ett par i husvagnstyget från JNY. Ju mer jag ser tyget desto mer tycker jag om det. Jag hade visserligen tänkt mig att sy en smal, lite tajt halvlång klänning med långa ärmar, men det blev ett par tight i stället. Fast jag har tyg kvar som kanske kan räcka till en klänning också.

Även Pärtan fick ett par tights, fast i stl 62. Mitt sybehörsförråd behöver införskaffa resårband.

Inga kommentarer: