måndag, januari 11, 2010

Favoritväska i ny skepnad

Min favoritväska har fått ny skepnad. Den bruna machesterväskan köpte jag i Boston 2003 och den har hängt med länge. Så länge att jag har förstärkt axelbandet med zigzag, för att den inte skulle slitas upp helt. Jag gillar modellen och den går att använda med kort axelband som handväska (nåja), eller med längre axelband och hänga tvärs över axeln eller hänga över barnvagnsstyret. Heter det styre förresten???

Gamla väskan
Väska i ny skepnad, framsida
När man öppnar locket, finner man ett ytterfack och sedan innerväskan. Låsningen består av kardborrband. Jag har tagit tillvara alla detaljer, som kardborrband och innerfodret. Enda missen är att passpoalen hamnade lite snett, i det nya bandet, som jag sydde på. Och att fastsättningen mellan innerfodret och yttertyget då hamnade lite snett, vilket syns på ytterfacket. Men jag kan säga att det var inte helt lätt att handskas med innerfodret som är som plastad bomull och rätt så stelt. Inne i väskan finns en liten ficka med dragkedja. Jag har inte gjort något åt innerväskan. Tyget är ett Amy Butler, som jag köpte via Malika og Rosa. Jag vet inte egentligen om jag tycker om tyget eller inte. Däremot tycker jag att väskan blev rätt fräsig med det tyget. Samtidigt inser jag att det nu krävs en ny jacka för att matcha väskan. Håhåjaja. :-) På det stora hela är jag väldigt nöjd med den nya väskan och jag kan tänka mig att sy fler. Mönsterdelarna finns ju kvar i form av den gamla väskan.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jättesnygg! Jag blir så sugen på väsktillverkning själv :-)

Benglan sa...

Jättefin! Jag ahr aldrig gjort väskor. nu inspirerade du mig :)

Hello sa...

Jättefin! Härligt tyg!

Therese sa...

Alltså du är ju bara bäst på det där med att sy!
Love tesse