söndag, september 02, 2007

Babysim

Nu har vi varit på babysim för första gången. Jättekul och Fiffiluren tyckte nog det också. Hon somnade rätt snart i bilen och fortsatte med det även när vi kom hem. Just nu sover hon väldigt tungt, så det måste ha varit en spännande upplevelse. Det jag tänkte komma till var badbyxorna. Det fungerar alldeles utmärkt med babytrosan jag sydde i somras. På vårt babysim behöver de bara ha en byxa som sitter åt runt låret, så en riktig köpis-badbyxa behövs inte. Så nöjd jag känner mig nu. Med en blöja är de nämligen för små, men utan passar de alldeles utmärkt. *glad*

Igår fick jag klart Fiffilurens nya rymddräkt (som inte kommer ut på bild), till drömmarns land. Så den fick hon på sig direkt efter badet och det var himla smidigt eftersom hon antagligen somnade för natten.

2 kommentarer:

Tyrvi sa...

Tänkte på det där med storleken på babytrosorna, de är naturligtvis tänkta att ha över köpeblöjor och tygisar är ju mycket bulkigare :-) Jag använde mest våra som sommarpyjamasbyxor när det var varmt för att hindra H från att ta av sig nattblöjan och funderade väl inte så mycket på det då.

Anonym sa...

... men när du skriver sådär, så blir man ju VERKLIGEN nyfiken på att se den där rymddräkten, ju! =)