torsdag, september 27, 2007

Mönsterläggning och planering

Nu har jag fullt sjå med att rita mönster, fundera, inhandla sytråd, dragkedjor, knappar och andra attiraljer, och att lägga ut tyg. Det blir en jeans-snickar-klännning i det blå jeanstyget med knallgula passpoaler och stickningar. I morgon ska jag sätta saxen i tyget så får vi se vad det blir av det hela.

I helgen var jag och Tyrvi med barnen på Sundbybergs tygaffär o kikade, men jag handlade inga tyger alls faktiskt. Sen for vi vidare till Mattssons band, där jag hittade, efter mycket letande, några riktigt fina band.

Imorgon ska jag till Neanobelle o handla tyger. Ser fram emot att få se Hilco-tygerna i verkligheten. Jag antar att beslutsångesten kommer att slå till rejält.

Tjingeling!

1 kommentar:

Botilda sa...

Ska bli så spännande att få se hur långt snickarklänningen framskridit på torsdag. Kul att skapa alldeles egna mönster!