onsdag, maj 30, 2007

Åhååjajaa

Jag börjar bli riktigt produktiv. Snickisarna är klara och den blommiga sommarbodyn är omsydd till en slags omlott-tröja. Till det blev det också ett par trosor så att det blir ett helt set. Tack Tyrvi för tips och råd!

I morgon ska jag ut på skärgårdstur så jag började se över vad jag ska packa i skötväskan. Nu ikväll har jag sytt ett överdrag till den plastiga skötdynan som medföljde i skötväskan. Jag tog ett kasserat örngott och sydde på en bit ill-grönt lakansväv så att det blev större och skulle passa. Smart med knytbanden i örngottet, så går det enkelt att ta av och tvätta. Till min glädje (och lite förvånad över upptäckten), såg jag min farmors initialer på örngottet, vilka är samma som min dotters :-)
Jag tog också fram tyg för att påbörja en större bjöjpåse, men jag tror det får räcka för ikväll. Fiffilurens mamma måste se till att få sin skönhetssöm! *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Meh... Kan du inte lugna ner dig, kvinna! Du ger andra kvinnor med kreativa böjelser dåligt samvete - och oändligt med inspiration till nya stordåd. Tyvärr kommer de aldrig att hinna bli förverkligade, eftersom du raskt spär på ytterligare med andra "åh, en sådan måste jag oxå göra"-grejer. Gaaah! Jag hinner inte med!!!!

... men jag önskar dig och flickeluringen en angenäm vistelse i skärgården!