lördag, augusti 25, 2007

Fiskbensskallra

Medan jag syr klart de orange velourbyxorna kan ni kika på den nya fiskbensskallran jag har sytt åt en liten tjej som åker omkring i en orange Brio Happy. Den gröna är Filurans. Fiskbensskallran är alldeles utmärkt vän när man ska sova eller i brist på napp! :-) Fiskbens-skallre-samlingen ska snart utökas med ett rött fiskben, till Filurans kompis.

Kommentar till kommentarer: "Gekko" undrar om det är Kalikås mönster och det är det. Mönstret finns i boken "Kalle K och andra varelser du kan sy" av Åke Cederholm och Lisa Laster/Anne Zapel. Boken är utgiven på Prismas förlag 1982.


9 kommentarer:

Gekko sa...

Coola! Är det Kalikås mönster?

Thea sa...

Å, jag har ju sytt den del av Kalikås grejer men inte tänk på att de måste vara perfekta som nappsubstitut! Ska genast leta rätt på mönstret.

Cecilia sa...

Superfina, ingenting går upp emot fiskrens, det ser jag på min lilleman. Han tog aldrig nappen och nu är jag överlycklig för det. Varför suga på plast när det finns velour :D

Cecilia sa...

Tips på annat Kalikå-sug-substitut är sjöhästen. Den var en favorit när min store pojk var liten.

Fiffiluren sa...

Cecilia: Jo, de är kanon. Ett måste när det är sovdax. Det finns en sjöhäst också, i turkos velour. Tänkte bara inte på att fota den. Fast jag tror den har skymtat i bild nån gång, vid spjälsängen, i mitt galleri på FL.

SNUX sa...

Utrolig kule fisker! Du har en veldig inspirerende side! Håper det er greit at jeg linker fra siden min, selv om den er på norsk. :)

Fiffiluren sa...

snux: åh, så kul! :-) jag länkar gärna tillbaka :-)

SNUX sa...

link i vei:)

Gekko sa...

Så här ett år senare har jag äntligen dels sytt mina egna (i juni) och dels bloggat om de. Tack för inspirationen!