tisdag, april 03, 2007

Sparkbyxor

Jag hittade ett så mjukt och fint tyg i en av mina tygaffärer, en dag när jag bara skulle ha en rulle sytråd. Mönstret är från Ottobre 2006/5 Vinternumret. Jag sydde i stl 56. Jag är väldigt nöjd med resultatet.




Och så har det också blivit ett par sparkbyxor, från samma nummer.






Det har även blivit en sovpåse. Ottobre Mönstret är från

Ottobre 2006/5

Vinternumret och E-slöjd. Den är fodrad med fint lakanstyg. Det är en enkel modell, men attans vad knixig att sy. La till blixlås i botten, fast det inte stod i mönstret. Jag har om något funderat på just den här färgkombinationen och känner mig tveksam till den. Jag tror jag tänkte något om att den nyansen av blå var skön att sova i, men jag vet inte ja. Det är lite knepigt att välja rätt tyg utifrån tygprover om 2x3 cm.







Mitt syende uppstod i julas, då jag blev inspirerad av min kompis

Tyrvi som introducerade mig till både Ottobre och E-slöjd. Före det har symaskinen stått stilla i säkert 15 år, förutom en och annan maskeradkostym under studentåren.

Så jag vill inte påstå på något sätt att jag är duktig på att sy. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt och jag ser att resultaten blir bättre med övning.

Inga kommentarer: