tisdag, april 03, 2007

Bodys

Det har blivit tre bodys i stl 62. Jag tycker det är lite knepigt att göra dem, med kantning och alla dessa tryckknappar som lätt blir UFOn*

Så fler än tre har det inte blivit, och dessutom har jag rätt många omlotter och små kläder i stl 56-60, som är från det jag och mina systrar var små. Det är alltså reliker från 60-talet. En del av dem är handsydda av vår mamma. Sommaren kanske blir så varm att tunna kläder är det bästa och då tycker jag att E-slöjd känns alldeles för tjocka. Jag har också några stickade koftor om det skulle behövas något varmare.



På den vita provade jag att lägga ut små paljettstjärnor, men insåg att de är nog för vassa i kanterna för en sån liten Filur/Filura.


* UFO = Ufärdiga Objekt, eller om man så vill Unfinished Objects. Allt enligt Sytråden!

3 kommentarer:

Thea sa...

Vilka fina bodys! Vilken glädje att få komma till världen och få på sig dem! Hur gör du för att få till kantbanden av trikåtyg så fint? Jag tycker det är så svårt!

Fiffiluren sa...

Tack! Övning ger färdighet. Den grå blev bäst. :-) Den röda är med riktig muddkant. Kant av trikå drar jag inget i, om det är längs den stumma trådriktningen. Annars får man dra lite. Nålar bara fast, räta mot räta, sy första sömmen, vänd över mot aviga, stryk med strykjärn så nålar jag från rätan och syr med tvillingnål. Resttyg på aviga klipper jag bort.

Thea sa...

Jaha, då är det väl bara att öva då! Jag har gjort en storbeställning från e-slöjd idag, så det kommer att finnas lite att träna på. Stort tack för den lilla sykursen!!