torsdag, oktober 15, 2009

Tröja á la El-Giganten

Mönster: Så har jag också testat ett annat tröjmönster än dem jag brukar sy ifrån. Denna är från Ottobre 4/2004. Mönstret tycker jag fungerar förhållandevis väl, till nästa tröja ska jag korta ärmarna 3-4 cm, beroendes på vilken fåll som ska användas. Även längden på tröjan kan förlängas med ca 5 cm, för att hålla en längre period. Många tröjor är alldeles för korta i livet tycker jag. Tidigre har det inte spelat så stor roll men nu när lekarna blir fler och längre tycker jag det behövs lite bättre längd i ryggen.


Tyget är Eisertrikå, som jag har fått från Botilda. Även kombinationen med cerise-kantningen har Botilda kommit på. Mudden är från Hilco.

Knappar: Många tröjor har för liten halsringning i förhållande till Fiffilurens hattmått så nu satte jag dit tre knappar, som roligt nog fick matcha den cerisa kantningen. Knapparna kommer från Snapsource.

3 kommentarer:

Myssel sa...

Vad fint det var med matchande knappar.

Hello sa...

Åh, jag skulle så gärna vilja kunna sätta på såna knappar. Det är ju så galet snyggt! Med lite tur har svågern en avlagd apparat som jag kan få... Hoppas, hoppas! Det gör så mycket för finishen!

Supersnygg tröja också! Verkligen fräscht med det cerise.

Ottobres mönster förlänger jag alltid minst 5 cm i nederkant - de har lite märkliga förhållanden mellan längd och bredd...

Tyrvi sa...

Snyggt jobbat! Det ser så fint ut! S behöver nya tröjor men jag orkar inte sy för det. Jag vill bara sticka...