tisdag, oktober 13, 2009

Jeanskjol och topp med puffärm

Här är fortsättningen på sömnaden utifrån inläggen nedan.

Det var ett tag sedan jag sydde dem, så de ha blivit väl använda. Så här lite senare på hösten kan jag tycka att det hade varit skönt med långärmat. Men jag har planer på två långärmade tröjor nu i höst, får se hur det går med den tanken. Sytimmarna är verkligen inte många nu för tiden. Men jag både köper och syr fortfarande, det är bloggandet som inte hinns med.

Mönster: Kjolmönstret i Ottobre Dam 2/2008 var alldeles för vid i mitt tycke så jag har tagit in den ca 5 cm på var sida och jag tycker fortfarande att den är något för vid. Mönstret till toppen kommer från samma tidning.
Tyg: Tygerna kommer från Jofotex vid samma inköpstillfälle och redan då visste jag vad det skulle bli av tygerna. Den svarta mudden i kjolen blev lite för vid, så jag har använt ett skärp också.
PS: Jag förstår inte varför det ibland blir så att bilderna inte är klickbara. :-(

3 kommentarer:

Y sa...

jättesnyggt! precis samma tyg från jofotex ligger hemma men ska bli nåt med lång ärm

florin design sa...

Otroligt fina kläder!

Hello sa...

Jättefina!