fredag, juni 13, 2008

Omsydd födelsedagspresent


Till den första ettåringen - som fyllde i slutet av februari - av barnen i Majmamme-gänget sydde jag en velourväst. Jag satt sent dagen innan kalaset och sydde till klockan blev 2 på natten. Det var inte så bra. Resultatet blev katastrofalt illa. Velouren var inte en hilco utan mjuk och lite halkig att sy i, och med dragkedjan blev allt tokigt.

Så jag sydde en ny, som blev klar här i slutet av maj, i Hilco-velour och mudd. Det blev stor skillnad på resultatet och dessutom tycker jag att Hilcotygerna är snyggare.

Men jag vet att mönstret kunde vara bättre, det här är en snabbvariant, som kräver lite sömnad. Det hade varit bättre med en infodring längs dragkedjan.

1 kommentar:

Jes sa...

Va tråkigt med den första :(
Den sista ljusblå blev verkligen fin