tisdag, november 11, 2008

Knappar

Ja just det, jag gjorde en sambeställning av knappar med Botilda från Snapsource. Tack Botilda! Jag ville ha blandade färger så det fick bli storlek 18 vilket var himla bra för de passar nästan helt perfekt i Prymtången. Det är bara att trycka dit dem och jag har redan provar på en pyamas som Fiffiluren just nu sover i. Får se om det går att fota den här någon dag framöver. Vädret har ju varit så gråtrist att ljuset inomhus inte har varit det bästa för fotografering.
- Visst är de fina dessa alla knappar!! :-)

6 kommentarer:

Vindling sa...

Åh, det ser ut som godis. :D

Mimmi sa...

Innan jag läste Lumlum´s svar så hade även jag ordet "gottigotti" i huvudet. ;-)

P.S Har missat att nämna att jag såg dig och filuren en morgon för ett tag sedan promenerande på Östra Rundgatan. Åker där 2 dagar i veckan på väg till jobbet.

Botilda sa...

Lycka i en liten ask... Igår hittade jag precis exakt kan-inte-bli-bättre knappar till ett tyg jag köpte på festivalen. Det är underbart att ha färgglada knappar hemma!

Anonym sa...

Hej!
Hamnade på din blogg då jag letade efter Kalikåmönster. Du har haft något inlägg om det tidigare. Har du möjligen mönstret till röda hund? Har materialsatsen kvar sen 80-talet men inget mönster. Skulle vilja sy den till mitt barnbarn.

//Annika

Fiffiluren sa...

Mimmi: ja det är i mina kvarter ;p Inte visste jag att du var så ofta här, då hade vi ju kunnat ses för länge sen. Men nu kanske vi kan det, när vi har fått korn på varandra ;-)

Annika: Tyvärr har jag inte mönstret till hunden. Jag hade lånat boken, men kolla på biblioteket, de borde ha boken.

Anonym sa...

Åh, det ser verkligen smaskigt ut. Jag har också beställt från Snapsource, men det kommer att bli mer, de är så fina. Det ser lite extra proffsigt ut med matchande tryckknappar.