söndag, oktober 12, 2008

Mudd i samma tyg

Nu har jag börjat göra tröjor som har halsringning i samma tyg. Ibland tycker jag att mina tyger inte passar att ha mudd/kantning i en annan färg. Det blir dessutom snyggt att ha halsringeningen i samma tyg. Kantbandet får man genom att klippa remsor 45 grader mot trådriktningen, ca 3-4 cm breda, beroendes på om det ska vara kantband, eller mudd.Jag har enbart gjort mudd-kantning. Jag tror det passar bäst att göra så här i singeljersy.
En av tröjorna är helt i rosa, och ingen av mina muddfärger passar till denna färg. (Nu blev bilden lite suddig, men så har jag en skruttig kamera nu för tiden)

1 kommentar:

rino sa...

håller med om att det är snyggt med samma, väljer man inte exakt rätt kontrastfärg blir det inte bra.
Fast det känns alltid lite jobbigt att klippa på snedden eftersom det går åt så mkt tyg då...