onsdag, mars 09, 2011

Vilda djur

Tänk vilket fint tyg det här är, som kommer från E-slöjd. Jag brukar köpa en bit på syfestivalen, eller när de är på någon marknad, för de har det inte i sin webshop. Det passar så bra som pyjamas. Tyget känns också igen från blöjbyxan som är till tygblöjorna. Den här gången fick jag matchningsförslaget med lila ärmar o ben från Flyg fula flyga. Det lila tyget kommer också från Eslöjd! Det blev riktigt bra och Fiffiluren är så glad över sin nya pyjamas. Mönstret kommer från Ottobre 6/2009 men jag har gjort tröjan lite smalare. Så fick jag också tillfälle att prova rullfållen, kul o det funkade fint. Nästa gång får jag göra den tätare så blir det än finare.

2 kommentarer:

Gosing sa...

Ser jättemysig ut!

Thea sa...

Det tyget har jag också. Nu blev jag bara så inspirerad av att sy nån liten söt pyjamas av det.