lördag, februari 12, 2011

Prinskjol



Här om dagen var vi till Jofotex, och mina barn lekte så fint och höll ut i de två timmarna som det tog för mig att leta tyger. Såklart måste Fiffiluren få något, så jag svängde ihop en tyllkjol. "Prinskjol" som hon säger. Tja, varför inte :-D

Kjolen består av tre våder, en orange, en ljusrosa och en mörk cerise, med en ljusrosa mudd. Mönstret hittade jag i senaste Burda (1/2011) som för övrigt har mönster på utklädningskläder. Jag ritade inte ut mönstret utan märkte upp direkt på tyget och klippte ut. Det var så enkelt, det är bara en cirkel med ett hål i för midjan.

Fast, prinskjolen var inte så kul att leka med trots allt. 

2 kommentarer:

Hanna Engkvist sa...

Vad härlig den ser ut. Smart med olika nyanser för att få lite liv i den. Även om den kanske inte var så rolig nu, är det härligt med en låda med utklädningskläder - plötsligt kommer hon nog på en lek där den passar finfint.

Tyrvi sa...

Bara fin, inte rolig? Men det är väl för att det bästa är att ha en hjälte-mössa som S har! Då kan man ju flyga... Alltså det är en mössa som ser ut som en gammal flygarmössa och efter som det är superhjältar som kan flyga så blir man en sån omedelbums.