tisdag, juni 12, 2007

Sommarvärme del 2

Nu är det bra varmt, även om en kallfront kom in i eftermiddags. Jag har funderat på att sy lite mitt på dagen, då det ändå är som varmast och med tanke på det tunna ozonlagret så kan det vara bra att ta det lugnt med utevistelserna.

Vi har ju varit på västkusten i en vecka så något sytt har det inte blivit. Sist jag var i tygaffären o bara skulle ha kantband, så "råkade" jag köpa lite tyg ;-) Det är ett tyg jag såg i april, innan fiffiluran kom. Ett svart manchestertyg (babycord) med pastellfärgade broderade blommor på. Det blev också ett fint bomullstyg, med små lila blommor på.



Ikväll tog jag fram mönsterpapper för att börja rita mönster. Jag har funderat ut vad jag vill sy - en klänning, de blå rynkbyxorna (Ottobre 07/1) fast i det svarta manchestertyget, en shortsoverall (Ottobre 07/2) i det lilablommiga tyget, och en pyamas av girafftyget, som jag hoppas Ottobre ska komma med mönster till snart. Annars får jag klippa ihop en tröja med ett par tajts och lägga till en dragkedja från hals till fot. Jag måste ju sy upp mina tyger så jag får köpa mer, på Malmköpingsmarknaden i slutet på juli, då Eslöjd kommer dit!
- Men det blev inte så mycket ritat. Fiffiluran knölade lite och ville inte somna. Sen fastnade jag i telefon med nya zealand. Och nu har det blivit natt! Gonatt!

1 kommentar:

Tyrvi sa...

Jag har pyjamasmönster från gamla ottobre! Vill du ha med fötter eller utan? Med har dragkedja bak, utan har dragkedja fram...