fredag, oktober 08, 2010

Singoallamolnvelour

Det blev en singoalla i molnvelouren från JNY. Ett underbart härligt tyg. På minussidan är att halsringningen blev lite väl tjock eftersom jag gjorde kantningen med velour och knytbandet blev också tjockt, så det kommer jag nog att ändra på. Det finns tid till det eftersom storleken är i 104 och jag hade nog lite bred sömsmån, så klänningen svävar omkring Fiffiluren som ett stort moln. Det finns alltså att växa i, men jag tror den får ligga till sig i garderoben till våren åtminstone.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Halloj! Fin singoalla!

Du var inte intresserad av smbeställningen? Lät på Botildas kommentar som att det kanske kunde finnas intresse eller så hade hon helt enkelt tänkt fråga dig bara :-) Jag dubbelkollade i alla fall vad som gäller och maskintillbehör och reservdelar fick man beställa hur man ville - där var dom inte bakbundna :-)

Ha en skön helg!

FlygFulaFluga sa...

Snygg! Den blir nog bra till Fiffan när hon vuxit till sig!
Kan rekommendera att göra små muddbyxor i det tyget - M har fått ett par och de är riktigt mysiga!
I har fått en mössa, som jag tycker är klumpig men som hon älskar, och det är ju huvudsaken;)

/Lena