måndag, augusti 23, 2010

Sommaren är slut nu

"Sommaren är slut nu", sa Fiffiluren i morse när hon kom ut. Hon stod där alldeles förundrad utanför dörren och tittade. När jag frågade henne hur hon hade kommit fram till det, så sa hon - "Fåglarna är borta. Himlen är blå." Det var 15-16 gradet ute och luften kändes klar och nästa lite krispig. Men det blev en skön sommarvärme framåt dagen.


Idag har jag tagit tag i några av sommarens UFOs (unfinished objects). Bodyn som legat hela sommaren, nästan klar förutom halsringningen och knapparna, blev klar idag. Får se om Pärtan vuxit ur den redan, i så fall får den gå som present till någon liten bebis. Bodyn är i stl 68 efter ett eget mönster, som jag gjorde till djungelbodyn (som jag tydligen inte bloggat om, jaja...). Det är kanske dax att göra en ny storlek nu för att passa henne bättre.
Fiffiluren fick nya badbyxor att ha på minisimmet som startade ikväll. Mönstret till dessa badbyxor kommer från trosmönstret i Ottobre nr. . i stl 98. Som kantband har jag elastisk vikresår. Tyget kommer från Jofotex. Jag hade önskat ett lite roligare mönster men det här är vad som fanns på rolig-sidan av baddräktstyger.

1 kommentar:

Thea sa...

Vilken fin body! Hoppas den passade i alla fall!

Vad modigt att sy badbyxor! Det har jag aldrig vågat. Nån sa att det svåraste man kunde ge sig på att sy var badkläder så sen har jag inte ens vågat prova. Men det borde man ju såklart. Speciellt som man står och morrar åt alla rosa badkläder som finns i affärerna. Jag fick gå till dyra Polarn om jag inte ville ha en Kitty eller några rosa volanger på tjejernas badkläder. Och det ville jag inte.

Men kanske jag törs nu!